Vi använder cookies för att förbättra användbarheten på vår webbplats och göra våra online-tjänster mer relevanta för dig. Genom att fortsätta surfa på vår webbplats godkänner du vårt användande av cookies.Läs mer
Vi utökar ständigt den geografiska täckningen för våra tjänster. Vi kan nu leverera telefonnummer på Malta (+356) till mycket förmånliga priser. Läs mer om CentrexCom här!
En av våra underleverantörer har en störning som påverkar vårt ordinarie telefonnummer. Ring istället 016-551 00 05 om du vill nå oss, alternativt mail på info@comsolvia.se eller chatt här på vår webbsida.
För närvarande är det stora störningar i Tele2's mobilnät. Det kan påverka samtal till och från mobilnätet i CentrexCom-växeln. Vi återkommer mer information så fort vi kan.
Nu fungerar vår populära funktion för namnvisning i CentrexCom ännu bättre, med sökning både hos Teleadress och nu även Eniro! Läs mer om CentrexCom här!
Nu har vi lanserat Android-appen för vår CentrexCom-växel i Google Play. iPhone-versionen är också färdig och väntar enbart på godkännande av Apple. Läs mer här!
Idag kom ytterligare en uppgradering av CentrexCom. Denna gång enbart en liten (men förenklande) detalj - Möjlighet att direkt kunna välja användare på en enhet.
Tack för tipset från er användare, det är detta som utvecklar och gör vår växel ännu bättre!
Nu har vi gjort en större uppgradering av telefonväxeln CentrexCom. Totalt är det ca 3000 olika små och stora förbättringar som gjorts, här nedan visas några av förbättringarna. Denna uppgradering är även ett steg i att erbjuda mobiltelefoni och sk "Full-MEX", dvs mobiltelefoner som är 100% integrerade i växeln.
Generella uppdateringar
Nytt och förbättrat utseende i apparna för hantering av röstbrevlådor och fax
Säkerhetsförbättringar
Minskad risk för dubbla samtalsinspelningar
Förbättrade inställningar för nummervisning
Förbättrad hantering av ljudfiler i röstbrevlådor
Förbättrad hantering av inspelade meddelanden (i röstmenyer mm)
Nu har vi uppdaterat informationen i de e-postmeddelanden som skickas från CentrexCom-växeln med notiser när någon lämnat ett meddelande i röst- eller faxbrevlådan. Nu finns mer utförlig information, t ex namn och nummer på den som ringt, tidpunkt och längd på meddelandet mm. Som tidigare bifogas röstmeddelandet som MP3-fil och fax som PDF. Namnet på uppringaren hämtas från Internet och visas även i telefonen när någon ringer, en mycket uppskattad funktion.
Nu har vi lagt till fler telefoner som stöds av CentrexComs provisionering (dvs där telefonerna hämtar inställningar i växeln helt automatiskt). Några exempel på enheter är Grandstream, Yealink, Snom, Linksys, Cisco, Aastra, Siemens Gigaset mfl.
Det enda som behövs är att välja typ av enhet och ange enhetens MAC-adress i CentrexCom så hämtas inställningarna från växeln automatiskt;
Malta
Vi utökar ständigt den geografiska täckningen för våra tjänster. Vi kan nu leverera telefonnummer på Malta (+356) till mycket förmånliga priser.
Läs mer om CentrexCom här!