Vi använder cookies för att förbättra användbarheten på vår webbplats och göra våra online-tjänster mer relevanta för dig. Genom att fortsätta surfa på vår webbplats godkänner du vårt användande av cookies.Läs mer
Comsolvia CentrexCom är en unik, modern telefonväxel i molnet utan krav på investering av dyr växelhårdvara utan är helt centraliserad i säkra datahallar.
Fördelar
En av fördelarna med Comsolvia CentrexCom är, förutom enkelheten och alla smarta funktioner, att växeln har oändliga möjligheter till integration med t ex system för säljstöd, interna system/databaser mm. Vi har även möjlighet att göra specialanpassningar efter dina önskemål.
Platsoberoende
Du väljer själv var du vill ringa och ta emot dina samtal. Med din bordstelefon, bärbara telefon, mobiltelefon, softphone i datorn eller mobilen. Du kan vara hemma, på kontoret eller varför inte utomlands? Det enda som krävs är internetförbindelse eller mobiltäckning. Saknar du möjlighet att ta emot samtalet erbjuder vi även tjänster som hänvisning och personlig telefonpassning så du inte missar viktiga samtal.
Mobilt
CentrexCom fungerar med alla mobilabonnemang på marknaden, allt från billiga kontantkort till avancerade företagsabonnemang. Vi kan även erbjuda våra egna mobilabonnemang där mobilen är helt integrerad i växeln. Då kan du ha obegränsat antal nummer i mobilen, även ditt privatnummer i samma telefon (det fungerar även att skicka och ta emot SMS på både privat- och företagsnumret). Du slipper alltså ha två olika mobiler eller SIM-kort för privat och företagsnumret!
Oavsett vilka mobilabonnemang du väljer visas inte mobilnumret för mottagaren, utan valfritt telefonnummer kan väljas; företagsnumret, direktnumret eller mobilnumret (privat- eller företagsnumret). De anställda kan använda sina privata mobiltelefoner och ringa genom växeln, där företaget står för samtalskostnaderna som sparar mycket pengar då företaget slipper ha dyra företagsmobilabonnemang till alla anställda.
Ny generation
Vi har nyligen lanserat generation tre av vår beprövade växel. De största förändringarna är att det är mycket enklare att bygga och administrera din växel, bland annat med ett enkelt dra-och-släpp-verktyg i webbläsaren.
Inställningar i växeln
Du kan styra växeln och ändra inställningar med en vanlig webbläsare, antingen i mobilen eller datorn. De vanligaste funktionerna styr du enkelt från en app i mobilen. Självklart hjälper vi till med inställningarna om du föredrar det.
Telefonnummer
Välj om du vill behålla befintliga nummer eller erhålla nya av oss. Vi erbjuder nummer i alla riktnummerområden i Sverige, även 010- och 020-nummer. Utlandsnummer finns också att tillgå. Du kan ha obegränsat antal telefonnummer i växeln och till samma SIM-kort i mobilen. En mobil med alla nummer (både privata och företagsnummer).
Priser
Pris per användare: från 3929 kr / månad.
Samtalspriser Vi har några av marknadens bästa samtalspriser, exempelvis:
Till fasta nätet: 6-12 öre / minut.
Till mobil: 25-65 öre / minut.
Öppningsavgift: 10-15 öre.
(Det lägre priset gäller vid större volymer) Beroende på mobilabonnemang ingår samtalstrafik och SMS i månadsavgiften.
Comsolvia CentrexCom har en stor mängd funktioner och är även anpassningsbar efter kundens önskemål. Några exempel:
Röstmeny, ”Tryck 1 för support..., 2 för fakturafrågor... osv”. (Möjlighet att ändra meddelande via telefon, även utanför växeln)
Växeltelefonistfunktioner, t ex statusöversikt över alla anknytningar, koppla samtal, "plocka upp" inkommande samtal på annans anknytning, direkt genom att trycka på anknytningens/telefonens statusknapp
Samtalsloggar, inkl nummer och namn från Internet
Gemensamma och personliga fax- och röstbrevlådor med röstmeddelanden som ljudbilaga eller PDF i e-post
Namn- och nummerpresentation (namnet på inkommande nummer hämtas från Internet)
Telefonkö / Callcenter (med pausmusik, avisering av antal samtal före i kön, beräknad väntetid mm). Statuspanel i webbläsaren för att övervaka och hantera köer
Medlyssning av pågående samtal (t ex vid säljcoaching)
Konferensrum och flerpartssamtal, även med video
Samtalsinspelning (alltid eller vid knapptryckning)
Automatisk tidsstyrning, t ex kan alla inkommande samtal kopplas till annat svarsställe / röstbrevlåda efter stängning mm
Hänvisningssystem med automatiskt röstsvar (t ex ”Personen ni söker är på möte, återkommer klockan 11:45")
E-postnotis vid missat samtal
Personlig telefonpassning
Integration med alla mobiltelefoner, ta emot eller ring samtal via växeln i valfri mobil med valfritt mobilabbonnemang. (Inga dyra företagsabonnemang krävs för medarbetarnas mobiltelefoner)
Realtids-API för integration med externa system, t ex era egna CRM-system mm.
Bokningssystem, t ex tidsbokning till vårdcentraler mm
Mobil-funktionalitet:
App för inställningar av de vanligaste funktionerna, t ex utgående nummer, hänvisning samt in- & utloggning i samtalsköer och ringgrupper mm
Uppringning från mobil via växeln, döljer mobilnumret och visar valfritt växelnummer. Callback (återuppringning - samtalet debiteras växeln), Callthru (vid fria samtal i mobil). (Callback innebär att medarbetarna kan använda privata mobiltelefoner utan att visa mobilnumret eller bli debiterade för samtalen. Inga dyra företagsabonnemang behövs till medarbetarnas mobiltelefoner)
Push-notiser (i t ex Smartwatch) innan samtal kommer från växeln. Visar namn och nummer på uppringaren, numret som visas i mobilen kan således vara kundens nummer (valfritt). Du märker redan innan det ringer att ett samtal kommer från växeln
Valfritt nummer visas i mobilen, antingen växelnumret eller uppringarens nummer
Nedan ett exempel på hur det kan se ut om du vill bygga ett lite mer avancerat samtalsflöde i växeln, med ett dra-och-släpp-verktyg i webbläsaren.
Enheter
Comsolvia CentrexCom fungerar med de flesta telefoner på marknaden; bordstelefoner (digitala och analoga), bärbara telefoner, mobiltelefoner, softphone i datorn eller mobilen. Växeln har inbyggt stöd för mest välkända tillverkarna, t ex Grandstream, Yealink, Snom, Linksys, Cisco, Aastra, Siemens Gigaset mfl. Det enda som behövs är att ange enhetens MAC-adress i CentrexCom så hämtas inställningarna från växeln automatiskt. (Om nätverksroutern har stöd för "Option 66" eller om en Grandstream-enhet används behövs ingenting konfigureras i enheten, allt sker helt automatiskt). Nedan finns några exempel:
Fördelar
En av fördelarna med Comsolvia CentrexCom är, förutom enkelheten och alla smarta funktioner, att växeln har oändliga möjligheter till integration med t ex system för säljstöd, interna system/databaser mm. Vi har även möjlighet att göra specialanpassningar efter dina önskemål.
Platsoberoende
Du väljer själv var du vill ringa och ta emot dina samtal. Med din bordstelefon, bärbara telefon, mobiltelefon, softphone i datorn eller mobilen. Du kan vara hemma, på kontoret eller varför inte utomlands? Det enda som krävs är internetförbindelse eller mobiltäckning.
Saknar du möjlighet att ta emot samtalet erbjuder vi även tjänster som hänvisning och personlig telefonpassning så du inte missar viktiga samtal.
Mobilt
CentrexCom fungerar med alla mobilabonnemang på marknaden, allt från billiga kontantkort till avancerade företagsabonnemang.
Vi kan även erbjuda våra egna mobilabonnemang där mobilen är helt integrerad i växeln. Då kan du ha obegränsat antal nummer i mobilen, även ditt privatnummer i samma telefon (det fungerar även att skicka och ta emot SMS på både privat- och företagsnumret).
Du slipper alltså ha två olika mobiler eller SIM-kort för privat och företagsnumret!
Oavsett vilka mobilabonnemang du väljer visas inte mobilnumret för mottagaren, utan valfritt telefonnummer kan väljas; företagsnumret, direktnumret eller mobilnumret (privat- eller företagsnumret).
De anställda kan använda sina privata mobiltelefoner och ringa genom växeln, där företaget står för samtalskostnaderna som sparar mycket pengar då företaget slipper ha dyra företagsmobilabonnemang till alla anställda.
Ny generation
Vi har nyligen lanserat generation tre av vår beprövade växel. De största förändringarna är att det är mycket enklare att bygga och administrera din växel, bland annat med ett enkelt dra-och-släpp-verktyg i webbläsaren.
Inställningar i växeln
Du kan styra växeln och ändra inställningar med en vanlig webbläsare, antingen i mobilen eller datorn. De vanligaste funktionerna styr du enkelt från en app i mobilen.
Självklart hjälper vi till med inställningarna om du föredrar det.
Telefonnummer
Välj om du vill behålla befintliga nummer eller erhålla nya av oss. Vi erbjuder nummer i alla riktnummerområden i Sverige, även 010- och 020-nummer. Utlandsnummer finns också att tillgå.
Du kan ha obegränsat antal telefonnummer i växeln och till samma SIM-kort i mobilen. En mobil med alla nummer (både privata och företagsnummer).
Priser
Pris per användare: från 39 29 kr / månad.
Samtalspriser
Vi har några av marknadens bästa samtalspriser, exempelvis:
(Det lägre priset gäller vid större volymer)
Beroende på mobilabonnemang ingår samtalstrafik och SMS i månadsavgiften.
Klicka här för priser till utlandet
Funktioner
Comsolvia CentrexCom har en stor mängd funktioner och är även anpassningsbar efter kundens önskemål.
Några exempel:
(Inga dyra företagsabonnemang krävs för medarbetarnas mobiltelefoner)
Mobil-funktionalitet:
(Callback innebär att medarbetarna kan använda privata mobiltelefoner utan att visa mobilnumret eller bli debiterade för samtalen. Inga dyra företagsabonnemang behövs till medarbetarnas mobiltelefoner)
Du märker redan innan det ringer att ett samtal kommer från växeln
Nedan ett exempel på hur det kan se ut om du vill bygga ett lite mer avancerat samtalsflöde i växeln, med ett dra-och-släpp-verktyg i webbläsaren.
Enheter
Comsolvia CentrexCom fungerar med de flesta telefoner på marknaden; bordstelefoner (digitala och analoga), bärbara telefoner, mobiltelefoner, softphone i datorn eller mobilen.
Växeln har inbyggt stöd för mest välkända tillverkarna, t ex Grandstream, Yealink, Snom, Linksys, Cisco, Aastra, Siemens Gigaset mfl.
Det enda som behövs är att ange enhetens MAC-adress i CentrexCom så hämtas inställningarna från växeln automatiskt. (Om nätverksroutern har stöd för "Option 66" eller om en Grandstream-enhet används behövs ingenting konfigureras i enheten, allt sker helt automatiskt).
Nedan finns några exempel: