Comsolvia CentrexCom

CentrexComLogo.gif

centrexcom.jpgComsolvia CentrexCom är en unik, modern telefonväxel i molnet utan krav på investering av dyr växelhårdvara utan är helt centraliserad i säkra datahallar.

Fördelar

En av fördelarna med Comsolvia CentrexCom är, förutom enkelheten och alla smarta funktioner, att växeln har oändliga möjligheter till integration med t ex system för säljstöd, interna system/databaser mm. Vi har även möjlighet att göra specialanpassningar efter dina önskemål.

Platsoberoende

Du väljer själv var du vill ringa och ta emot dina samtal. Med din bordstelefon, bärbara telefon, mobiltelefon, softphone i datorn eller mobilen. Du kan vara hemma, på kontoret eller varför inte utomlands? Det enda som krävs är internetförbindelse eller mobiltäckning.
Saknar du möjlighet att ta emot samtalet erbjuder vi även tjänster som hänvisning och personlig telefonpassning så du inte missar viktiga samtal.

Ny generation

Vi har nyligen lanserat generation tre av vår beprövade växel. De största förändringarna är att det är mycket enklare att bygga och administrera din växel själv och att mobiltelefoner integreras än mer sömlöst. De anställda kan använda sina privata mobiltelefoner men företaget står för samtalskostnaderna, vilket sparar mycket pengar då företaget slipper ha dyra företagsmobilabonnemang till alla anställda. Självklart visas inte mobilnumret för mottagaren, utan valfritt växelnummer kan väljas.

Inställningar i växeln

Du kan styra växeln och ändra inställningar med en vanlig webbläsare, antingen i mobilen eller datorn. De vanligaste funktionerna styr du enkelt från en app i mobilen.
Självklart hjälper vi till med inställningarna om du föredrar det.

Telefonnummer

Välj om du vill behålla befintliga nummer eller erhålla nya av oss. Vi erbjuder nummer i alla riktnummerområden i Sverige, även 020-nummer. Utlandsnummer finns också att tillgå.

Priser

Pris per användare: från 39 kr / månad.

Samtalspriser
Vi har några av marknadens bästa samtalspriser, exempelvis:

  • Till fasta nätet: 6-12 öre / minut.
  • Till mobil: 25-65 öre / minut.
  • Öppningsavgift: 10-15 öre.

(Det lägre priset gäller vid större volymer)

Klicka här för priser till utlandet

 

 
 

Funktioner

Comsolvia CentrexCom har en stor mängd funktioner och är även anpassningsbar efter kundens önskemål.
Några exempel:

  • Röstmeny (”Tryck 1 för support..., 2 för fakturafrågor... osv”)
  • Växeltelefonistfunktioner, t ex statusöversikt över alla anknytningar, koppla samtal, "plocka upp" inkommande samtal på annans anknytning, direkt genom att trycka på anknytningens/telefonens statusknapp
  • Samtalsloggar, inkl nummer och namn från Internet
  • Gemensamma och personliga röstbrevlådor med röstmeddelanden som ljudbilaga i e-post
  • Namn- och nummerpresentation (namnet på inkommande nummer hämtas från Internet)
  • Telefonkö (med pausmusik, avisering av antal samtal före i kön, beräknad väntetid mm). Statuspanel i webbläsaren för att övervaka och hantera köer
  • Medlyssning av pågående samtal (t ex vid säljcoaching)
  • Konferensrum och flerpartssamtal
  • Samtalsinspelning (alltid eller vid knapptryckning)
  • Automatisk tidsstyrning, t ex kan alla inkommande samtal kopplas till annat svarsställe / röstbrevlåda efter stängning mm
  • Ta emot och skicka fax via webbsida eller e-post
  • Hänvisningssystem med automatiskt röstsvar (t ex ”Personen ni söker är på sammanträde, återkommer klockan 11:45)
  • E-postnotis vid missat samtal
  • Personlig telefonpassning
  • Integration med mobiltelefoner, ta emot eller ring samtal via växeln i valfri mobil med valfritt mobilabbonnemang.
    (Inga dyra företagsabonnemang krävs för medarbetarnas mobiltelefoner)
  • Realtids-API för integration med externa system, t ex era egna CRM-system mm.

Mobil-funktionalitet:

  • App för inställningar av de vanligaste funktionerna, t ex utgående nummer, hänvisning samt in- & utloggning i samtalsköer och ringgrupper mm
  • Uppringning från mobil via växeln, döljer mobilnumret och visar valfritt växelnummer. Callback (återuppringning - samtalet debiteras växeln), Callthru (vid fria samtal i mobil).
    (Callback innebär att medarbetarna kan använda privata mobiltelefoner utan att visa mobilnumret eller bli debiterade för samtalen. Inga dyra företagsabonnemang behövs till medarbetarnas mobiltelefoner)
  • Push-notiser med distinkt vibration (i t ex Smartwatch) innan samtal kommer från växeln. Visar namn och nummer på uppringaren, numret som visas i mobilen kan således vara kundens nummer (valfritt).
    Du märker redan innan det ringer att ett samtal kommer från växeln
  • Valfritt nummer visas i mobilen, antingen växelnumret eller uppringarens nummer

 

Nedan ett exempel på hur det kan se ut om du vill bygga ett lite mer avancerat samtalsflöde i växeln, med ett dra-och-släpp-verktyg i webbläsaren.

Callflows.png