Bli återförsäljare

CentrexComLogo.gif

Nu erbjuder vi möjligheten att bli återförsäljare av vår omtyckta telefonväxel CentrexCom, med option för "White Labeling", dvs att ni kan sälja växeln i eget varumärke med egen logotyp i mobilapp, webbgränssnitt och fakturor.

Som återförsäljare erbjuder vi upp till 20% återkommande provision, både på månadsavgifter och samtalstrafik.
Så länge vi tillsammans ser till att slutkunden är nöjd och stannar kvar som kund, så får ni samma återkommande provision månad för månad.
 
 
Varför CentrexCom?
Grundstrukturen i vår växel kommer från USA och har miljontals användare över hela världen.
Vi på Comsolvia har modifierat, finslipat och lagt till tjänster och funktioner som användare i Norden förväntar sig av en modern telefonväxel, t ex system för talad hänvisning, MEX och app till mobilen mm (se mer nedan).
 
Växeln är helt molnbaserad och är installerad i ett kluster av flera olika servrar i säkra datahallar på två orter i Sverige, allt för att säkerställa 100% tillgänglighet utan risk för avbrott.
 
Eftersom vi är oerhört lyhörda har vi gjort mängder av uppgraderingar och nya funktioner i växeln efter att ha lyssnat på våra kunder. Oftast kan vi med enkla medel tillfredsställa de flesta behov som ger ökad nöjdhet och mycket kundnytta. 
Vi har full kontroll på all programvara i växeln och kan justera helt efter kundernas önskemål.
 
 
Prislistor
Som återförsäljare har ni tillgång till befintliga prislistor för samtalstrafik och månadsavgifter, men vi kan även skapa egna prislistor som ni kan erbjuda era kunder.
Vi skickar fakturor till slutkund och ni fakturerar oss er provision, efter underlag som ni tar ut från växeln.
 
 
Support
Vi står för 2nd line teknisk support, dvs ni har kontakt med era kunder och ni kontaktar oss vid behov.
Självklart hjälper vi till att lägga upp kunden och administrera växeln, även om ni har tillgång till eget ÅF-login och kan hantera alla kunder själva. Kunderna kan dessutom få egen inloggning till webbgränssnitt (och mobil-app) för att göra ändringar själva.
 
Kontakta oss idag för att komma igång och tjäna pengar, för lång tid framöver, med minimal arbetsinsats!
 
 
Funktioner i CentrexCom
Här är några av de vanligaste funktionerna i växeln:
  • Obegränsat antal personer och anknytningar (Kunderna kan själva lägga till och ta bort, mot kostnad som hanteras automatiskt)
  • Röst- och faxbrevlådor med e-postutskick (ljud som MP3-fil, fax som PDF), obegränsat antal
  • Namnpresentation på inkommande samtal (hämtas hos Teleadress och Eniro)
  • Röstmenyer ("Tryck 1 för Support, 2 för Ekonomi osv"), obegränsat antal
  • Egna röstmeddelanden (används i röstmenyer och röstbrevlådor mm)
  • Ringgrupper, olika ringmönster och olika ringtid för varje telefon mm
  • Automatisk tidsstyrning (tider och datum)
  • Samtalsinspelning
  • Konferensfunktioner
  • Växeltelefonistfunktioner, t ex statusöversikt över alla anknytningar, koppla samtal, "plocka upp" inkommande samtal på annans anknytning osv
  • Auto-provisionering av fasta telefoner (Grandstream, Yealink, Snom mfl)
  • REST API, webhooks och websockets för integration med externa system
  • Webbgränssnitt med:
    • Samtalsloggar med namn på inkommande samtal, inkl avlyssning av inspelade samtal
    • Avancerade samtalsflöden (bygg upp växeln i ett grafiskt dra-och-släpp-verktyg)
    • Hantering av användare och telefoner (t ex nummervisning på utgående samtal och inkommande samtal till mobil mm)
    • Tilldela nummer och interna anknytningar till ringgrupper och personer
    • Hantera öppettider och helgdagar
    • Hantera egna röstmeddelanden
  • Mobil-app (iOS, Android och webbläsare) med:
    • Snabbhänvisning
    • Avsluta eller koppla pågående samtal till annan telefon
    • Samtalsloggar
    • Push-notiser (med info om ett samtal kommer från växeln, med namn och nummer)
    • Val av nummervisning
    • Vidarekoppling
    • In- & urloggning ur ringgrupper
    • Ring med Callthru eller Callback
  • Callcenter med bl a:
    • Samtalsköer, obegränsat antal och obegränsat antal platser i kön
    • Agenter, obegränsat antal
    • Uppläst meddelande med köplats och beräknad väntetid
    • Uppspelning av förinspelat meddelande
    • Möjlighet för uppringaren att välja att komma direkt till röstbrevlåda istället för att vänta
    • Funktion för att lägga på och ringa tillbaks och behålla köplats
    • Inställning för max väntetid
    • 9 olika ring-mönster (round robin, slump, agent med minst samtalstid eller antal samtal mfl)
    • Inställning för "wrap up"-tid, dvs paus för agent efter varje samtal
    • Statuspanel med info om agenter och personer i kö (med nummer, namn och väntetid) mm
    • Möjlighet till medlyssning
 
 
Förklaring till några av funktionerna
Talad hänvisning innebär att användaren kan stänga av inkommande samtal tillfälligt och en röst talar om för uppringaren när personen är tillgänglig, t ex "Personen du söker är på möte och återkommer klockan 14:30". Det finns fler olika hänvisningar, t ex "Semester", "Sjuk", "Tillfälligt ute" osv, alla med uppläst tid eller datum.
Hänvisningen gäller alla nummer, både mobilnummer och fastnätsnummer.
 
MEX innebär att mobiler är 100% integrerade i växeln, med vårt egna mobilabonnemang / SIM-kort (i Tres nät).
T ex kan man ringa kortnummer till kollegor och välja vilket nummer som ska visas för den man ringer till; Antingen växelnumret, direktnumret, mobilnumret och t o m valfritt nummer (t ex privatnummer).
Valfritt antal nummer kan användas, både för inkommande och utgående samtal.
 
Även andra mobilabonnemang går att integrera i växeln, antingen valfritt företagsabonnemang eller billiga privata kontantkort.
Oavsett abonnemang går mobilen att lägga till i växelns ringgrupper så man kan besvara inkommande samtal.
Utgående samtal från mobilen via växeln är möjligt genom vår app (iOS och Android), antingen via Callback eller Callthru. Då väljer man (precis som med MEX) vilket nummer som ska visas för den man ringer till.
(Callback används om mobilabonnemanget inte har fria samtal (då står företaget för kostnaden), Callthru innebär att mobilanvändaren står för kostnaden och är bäst när mobilabonnemanget har fria samtal.)